Uloguj se / Registruj se
Registruj se

Main Menu

Navigacija

BIZNIS VESTI - OVO SU 3 NAJPRODAVANIJA PROIZVODA ZA VREME KARANTINA

16.10.2020

Znamo šta ste radili u karantinu. Odnosno, to zna Ministarstvo trgovine.

Gledali ste i spremali.

Ministarstvo naime tvrde da su se, prema njima dostupnim podacima, u to vreme najbolje prodavala tri proizvoda za kuću: TV, usisivač i džoger.

Dodatno, prema podacima resornog ministarstva, onlajn kupovina hrane u Srbiji povećana je za 200 odsto, odeće za 100 odsto, a tehničkih uređaja i računarske opreme ukupno za 50 odsto, piše Ekapija.

Iz toga sledi da su ljudi češće gledali televiziju, filmove i serije, zatim sređivali stan/kuću, s fokusom na pod.

Treba pomenuti da je onlajn prodaja bila i ostala u porastu: sve više ljudi se odlučuje za ovaj vid kupovine, posebno kada je reč o stvarima za kuću, kao što su tri navedene. Male su šanse da kupac pri odabiru napravi pogrešan izbor, jer ništa "ne mora da proba na sebi".

Zanimljivo je kako su potrošačke navike slične u svim delovima sveta, a stručnjaci za marketing su to prepoznali. Sređivanje kuće postalo je "zabava" u momentima dokolice, pa su na domaćim i stranim sajtovima nuđeni značajni popusti za kupovinu usisivača ili džogera za brisanje poda. Takođe, ispostavilo se da je uvek pravo vreme pazariti bolji i kvalitetniji TV, sa većim ekranom.

Sličan rast prodaje ovih artikala primećen je od SAD do Indije, tokom karantina. Tamo su ljudi masovno kupovali i mašine za pranje veša/posuđa, uređaje za pročišćavanje vazduha, a zanimljivo je da se u zemljama - gde ljudi nemaju naviku da često kuvaju, više kupovao i šporet. Takav je slučaj s Amerikom.

Zanimljivo je i to da je do korone, samo 37 odsto svetske populacije bilo motivisano za "prolećno čišćenje kuće". U tipičnoj kući ima 200 do 500 puta više zagađenja nego napolju, studije su pokazale. Za razliku od 20 odsto muškaraca koji se dnevno bave kućnim poslovima, to radi 51 procenat žena.

 

Foto: Pexels