Uloguj se / Registruj se
Registruj se

Main Menu

Navigacija

PROIZVOĐAČI VODE I OSVEŠAVAJUĆIH PIĆA ZA DVE GODINE SKORO DUPLIRALI DOBIT

23.01.2023

 Foto: Pixabay

Bezalkoholna pića su u decembru prošle godine poskupela za 15 procenata u odnosu na isti mesec 2021, pokazuju podaci Republičkog zavoda za statistiku (RZS).

Takođe, poslednji podaci Zavoda za statistiku EU (Eurostat) pokazali su da su hrana i bezalkoholna pića u Srbiji najskuplji u regionu, što je izazov i za firme koje se bave njihovom proizvodnjom.

Otežavajuća okolnost i za građane i za privredu je i zvaničan podatak da minimalna potrošačka korpa iznosi 45.729 dinara, dok će minimalna zarada u februaru iznositi 40.020 dinara. Za hranu i bezalkoholna pića opredeljen je iznos od 21.408 dinara, odnosno 714 dinara dnevno, a kako je za Biznis.rs ranije rečeno iz Saveza samostalnih sindikata Srbije (SSSS), u Srbiji minimalac prima oko 400.000 ljudi.

Svemu navedenom u poslovanju firmi koje se bave proizvodnjom osvežavajućih pića, mineralne vode, i ostale flaširane vode, ne olakšavaju ni rat u Ukrajini, niti posledice korona krize, inflacija i sve što je usledilo.

„Činjenica je da su navedene okolnosti prouzrokovale bitno uvećanje cena sirovina i repromaterijala koje kupujemo u zemlji i u inostranstvu i to svakako u određenoj, ali još uvek ne u presudnoj meri, utiče na naše poslovanje. Rast cena proizvodnih inputa neminovno je pratilo i povećanje cena naših proizvoda, ali smo zahvaljujući poslovnoj strategiji koja je fokusirana na kvalitet i snagu brenda, uspeli da prevaziđemo potencijalni rizik u plasmanu„, izjavio je za Biznis.rs kreator i osnivač brenda Vodavoda Vojin Đorđević.

Dodaje da njihovi brendovi Vodavoda i Gorki list pripadaju premijum segmentu na domaćem i stranom tržištu, a da ti potrošači i dalje pokazuju spremnost da plate više za vrhunski kvalitet i brend kom veruju.

„To što tržištem prirodnih mineralnih voda u Srbiji dominiraju strane multinacionalne kompanije koje su kupile većinu vodećih nacionalnih brendova najbolje govori o strateškom značaju ove delatnosti. Njihova ulaganja u tržišno pozicioniranje i marketing, kao i cenovna politika, su nešto sa čim mi, kao relativno mala stoprocentno domaća kompanija, ne možemo da se borimo. Naši motivi su drugačiji i iza njih stoji razvojna vizija u čijem središtu je želja da, bez obzira na prepreke, ljudima u Srbiji obezbedimo zdravu, vrhunsku prirodnu mineralnu vodu“, objašnjava naš sagovornik.

S druge strane, kako je ocenio, svojom izvoznom strategijom i razvojem autentičnog brenda doprinose međunarodnom ugledu Srbije.

„Uvereni smo da smo na pravom putu jer, po analizama nezavisnih međunarodnih i domaćih akreditovanih institucija, Vodavoda spada među najkvalitetnije u svetu, dolazi iz arteškog izvora sa čak 605 metara dubine i zahvaljujući najsavremenijem procesu flaširanja, prvi kontakt sa spoljnim svetom ima tek kada potrošač otvori svoju flašicu. Budući da poreklo i sastav mineralne vode mogu da imaju veliki uticaj na zdravlje, naročito kad su u pitanju najmlađi i starije osobe, jedan od važnih aspekata ove delatnosti jeste i edukacija tržišta, čemu posvećujemo posebnu pažnju“, istakao je Đorđević.

Proizvodnjom osvežavajućih pića, mineralne vode i ostale flaširane vode u Srbiji se bavi 37 kompanija koje zapošljavaju više od petoro radnika. Podaci bonitetne kuće CompanyWall pokazuju da su firme u okviru ove delatnosti u 2021. godini poslovale gotovo duplo bolje u odnosu na 2019. godinu.

Njihova ukupna dobit bila je u 2019. godini blizu šest milijardi dinara (5.991.069.000), dok su rezultati bili znatno bolji u pandemijskoj 2020. godini i iznosili su skoro 9,6 milijardi dinara (9.589.956.000). Kompanije koje se bave proizvodnjom osvežavajućih pića, mineralne vode i ostale flaširane vode u Srbiji najbolje su poslovale 2021. godine ostvarivši ukupnu dobit od preko 11 milijardi dinara (11.090.729.000).

Prva na listi najvećih dobitaša je kompanija Coca-Cola HBC, koja je imala blagi pad ukupnih prihoda u 2020. godini, ali je u 2021. godini poslovala znatno bolje nego pre pandemije. Neto dobit rasla je iz godine u godinu, od 4,26 milijardi dinara u 2019. godini, preko 6,27 milijardi dinara u pandemijskoj godini do 7,73 milijarde dinara u 2021. godini.

Druga na listi po prihodima je kompanija Knjaz Miloš AD iz Aranđelovca, sa skoro 9,5 milijardi dinara prihoda u 2021. godini (9.439.533.000), dok je druga po dobiti Planinka iz Kuršumlije sa 1.407.742.000 dinara. Ipak, to je tek nešto malo više od dobiti Knjaz Miloša – 1.346.162.000 dinara.

Ove tri kompanije su po finansijskim rezultatima znatno iznad ostatka sektora.

Vodavoda fokus stavlja na izvoz

Kreator i osnivač brenda Vodavoda Vojin Đorđević smatra da će ta voda biti „na svim tačkama sveta“. Trenutno je prisutna u 17 zemalja sveta, a oko 25 procenata vode koju flaširaju na izvorištu u Domu vode u Banji Vrujci se izvozi, sa tendencijom stalnog rasta.

„Budući da je izvoz jedno od naših strateških opredeljenja, planiramo ove godine da proširimo kapacitete flaširanja uvođenjem nove linije za punjenje. To je posebno bitno jer pored Katara, Kuvajta, Bahreina, Omana i Saudijeke Arabije, planiramo ove godine i ulazak na tržište Ujedinjenih Arapskih Emirata, čime ćemo zaokružiti prisustvo Vodavode u zemljama Zaliva, koje su najzahtevnije i najbogatije tržište na svetu. U tim zemljama sintagma – samo najbolje je dovoljno dobro – ima svoj pun značaj, a činjenica da se naša voda tamo ravnopravno nosi sa najpoznatijim svetskim bredovima, u potpunosti potvrđuje njen superioran kvalitet, koji se ogleda ne samo u njeom idealnom prirodnom sastavu već i u dizjanu ambalaže“, naveo je Đorđević.

Prema njegovim rečima, i na domaćem tržištu su postavili ambiciozne planove rasta.

„S obzirom na rast od oko 30 odsto, koji smo u zemlji postigli tokom prošle godine, verujem da će naše tržišno učešće još brže rasti tokom 2023. godine“, najavio je naš sagovornik.

Izvor: Biznis.rs