Uloguj se / Registruj se
Registruj se

Main Menu

Navigacija

PRIVATNI BIZNIS JE BORBA U KOJOJ MOŽEŠ POBEDITI SAMO SA LJUDIMA OD POVERENJA

20.11.2019

Ćirkom doo je porodična firma koja uspešno posluje više od tri decenije. Temelje su joj udarili roditelji današnjih vlasnika a kako je sve počelo i kako danas izgleda, za čitaoce Virtuelnog inkubatora svoju preduzetničku priču ispričao je Fjodor Ćirić, suvlasnik Ćirkoma doo.

 

  • Firmu su osnovali naši roditelji 1986. godine, onog momenta kada je Ante Marković na velika vrata u naše društvo vratio privatni biznis, priča Fjodor Ćirić. Radili su u „Radijatoru“ i samo jednog dana dali otkaz i otvorili svoju prvu privatnu prodavnicu, podrum pića Čelarevo, kaže Fjodor. A prvu prodavnicu rezervnih delova za automobile, što je u gradu tada bio hit, Hepi šop Ćira, otac je otvorio iz besa. Krenuli smo na more, trebalo je još nešto da se uradi na autu, i otac je otišao u tadašnju Cebu. Prodavnica je bila otvorena ali je prodavačica obrisala pod, i nije htela da ga posluži. On je tada rekao, ja ću sad otići na more a kad se vratim otvoriću svoju prodavnicu a vas ću zatvoriti. Tako je i bilo, priča Fjodor Ćirić.

 

Ćirkom je kao firma živeo sudbinu društva u kom je poslovao. U vreme ratova i sankcija, otvorena je još jedna firma u Makedoniji, kako bi posao uopšte mogao da se obavlja. Po okončanju ratova, 1996. godine, Ćirkom otvara svoj prvi prodajni salon, pa još jedan u Vršcu. U međuvremenu, prvi salon u Šumici i onaj u Vršcu su zatvoreni a pre šest godina firma se seli u Industrijsku zonu prema Beogradu.

 

Nakon očeve smrti, posao preuzimaju Fjodor i njegova sestra.

 

  • Odlično sarađujemo i savršeno dopunjujemo, kaže Fjodor. Kliker firme je moja sestra, ona se bavi finansijama a ja sam u prodaji, komunikaciji sa klijentima, bankama… Mada, vrlo često kažem, sestra bi najviše volela da je u servisu a ne za kompjuterom. Mi smo sa Ćirkomom rasli. Bez osoba u koje imate ogromno poverenje, nema posla, u to sam siguran. Mi se, od kada firma postoji a poslednjih godina naročito, borimo na tržištu i sa lojalnom a sve više sa nelojalnom konkurencijom, sa lošijima od sebe.

 

  • Ta borba je iscpljujuća, vrlo često pomislim šta mi je sve ovo trebalo, ali zato pored sebe imam ljude od poverenja, pre svih sestru, pa kada ja „padnem“ tu je da ona da uskoči, i obrnuto, kaže Fjodor Ćirić.

 

Ćirkom doo sada ima 15-tak zaposlenih, nekada ih je bilo i više od 40.

 

  • S jedne strane teško dolazimo do kvalifikovane radne snage a s druge, na tržištu se borimo sa nelojalnom konkurencijom i ta na neravnopravna borba ne dozvoljava nam da zaposlimo više ljudi, kaže Fjodor Ćirić. Danas svako ko ume da drži ključ, smatra sebe automehaničarom. I to majstorom. Pre podne radi jedan posao, a popodne na kanalu popravlja automobile. Borba sa takvima nije naš posao, to je posao države, ali je naš problem, ističe Ćirić.

 

  • Danas Ćirkom posluje kao multibrend servis. Na žalost, ne može se više živeti od jednog brenda. U Ćirkomu trguju i polovnim automobilima, ali vrlo stidljivo, kaže Ćirić.

 

  • Moj osnovni moto je da moramo da zadržimo kvalitet bilo čime da se bavimo. Ja sam ostao u svom rodnom gradu i želim da kroz njega mogu da prođem uzdignute glave. I ja i moja deca. Broj mobilnog telefona nikad nisam promenio, to mi je prvi i poslednji. Svi mogu da me dobiju. To mi je jako važno. Zato radimo kvalitetno, profesionalno, ne varamo, ne krademo, garantujemo… To je naš moto i njega se nikada nećemo odreći, završava svoju preduzetničku priču Fjodor Ćirić.