BIZNIS VESTI – U SRBIJI INTERNET ZA VESTI, A ŽENE VIŠE PRATE INFORMACIJE
Građani Srbije su tokom 2020. godine internet najviše koristili za čitanje vesti, a najmanje za online igrice, pokazuje najnoviji izveštaj Zavoda za statistiku Evropske unije (Eurostat).
Foto: Pixabay
Građani Srbije su tokom 2020. godine internet najviše koristili za čitanje vesti, a najmanje za online igrice, pokazuje najnoviji izveštaj Zavoda za statistiku Evropske unije (Eurostat).
Iako mladi u proseku više koriste internet za kulturne potrebe, procenat onih koji online čitaju vesti i časopise u Srbiji bio je za 20 odsto veći među starijom populacijom.
Istraživanje je pokazalo i da žene u Srbiji češće posećuju informativne portale od muškaraca.
U izveštaju za 2021. godinu Eurostat nije dao nove podatke za Srbiju, ali je evidentirano da je otprilike devet od desetoro ljudi u Evropskoj uniji (njih 89 odsto) starosti između 16 i 74 godine najviše koristilo internet za kulturne aktivnosti (najmanje jednom u toku tri meseca pre datuma istraživanja), od kojih je čitanje online vesti jedna od najpopularnijih, piše portal Biznis.rs.
Podaci Eurostata za prošlu godinu pokazuju i da 72 odsto korisnika interneta u EU između 16 i 74 godina čita online sajtove sa vestima, novine ili časopise, što je povećanje od dva procentna poena u poređenju sa 2016. godinom.
Među državama članicama EU najveći procenat korisnika interneta koji čitaju vesti online registrovan je u Finskoj (93 odsto), zatim Litvaniji i Češkoj (obe po 92 procenta) i Hrvatskoj i Grčkoj (90 odsto). Najmanje korisnika koji čitaju vesti online evidentirano je u Rumuniji (59 procenata), Nemačkoj (62 odsto), Francuskoj (63 procenta), Italiji (64 odsto) i Belgiji (67 procenata), piše portal Biznis.rs.