KOJI BI SVE PUTEVI TREBALO DA BUDU ZAVRŠENI DO KRAJA 2023. GODINE

KOJI BI SVE PUTEVI TREBALO DA BUDU ZAVRŠENI DO KRAJA 2023. GODINE

Vozači u Srbiju bi do kraja godine trebalo da dobiju mogućnost da voze novim saobraćajnicama na čak osam putnih pravaca. Toliko deonica bi na srpskim koridorima trebalo da bude pušteno u saobraćaj.

 Foto: Pixabay

Vozači u Srbiju bi do kraja godine trebalo da dobiju mogućnost da voze novim saobraćajnicama na čak osam putnih pravaca. Toliko deonica bi na srpskim koridorima trebalo da bude pušteno u saobraćaj.

Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je da uprkos krizi u svetu neće stati gradnja auto-puteva u Srbiji. Kako za Euronews Srbija kažu u resornom ministarstvu, u 2023. će biti završeno šest deonica na koridorima i još dve brze saobraćajnice.

Pri kraju su radovi na gradskom auto-putu od Novog Beograda do Surčina, kao i na brzoj saobraćajnici koja će Valjevo povezati sa auto-putem Miloš Veliki. Završava se i izgradnja na beogradskoj obilaznici do Bubanj Potoka, kao i deonica “Miloša Velikog” do Požege, Moravski koridor do Kruševca, auto-put od Rume do Šapca, kao i deonica budućeg auto-puta ka Sarajevu od Sremske Rače do Kuzmina i prva deonica auto-puta od Niša ka Prištini, kod Merošine.

1. Saobraćajnica Novi Beograd-Surčin

Deonica od Novog Beograda do Surčina koja bi trebalo Auto-put Miloš Veliki da učini bližim glavnom gradu i lakše dostupnom Beograđanima, trebalo bi, prema najavama iz Ministarstva građevinarstva, da bude okončana u martu.

Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje, a najavljeno je da će uz put biti napravljena i biciklistička i pešačka staza.

Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da Auto-put “Miloš Veliki” učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni sad moraju da putuju auto-putem Beograd-Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku. Gradska magistralna saobraćajnica je projektovana za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas u dužini od 7, 9 kilometara. Predviđene su po tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.

Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom “Čajna komjunikejšns konstrakšn kompani Ltd” za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina, vredan 70, 5 mil USD potpisan je u avgustu 2019. i tada je najavljeno da će ona biti završena do novembra 2021. Radovi na ovoj trasi trebalo je da počnu u martu 2020. godine, ali je početak izgradnje odložen zbog epidemije virusa korona. Radovi su počeli godinu dana kasnije, u martu 2021. godine, sa rokom izgradnje od 18 meseci.

Vesić je najavio da će u martu biti završena brza saobraćajnica odnosno gradski auto-put između Novog Beograda i Surčina od osam kilometara, koji će omogućiti lakši i brži izlaz na auto-put “Miloš Veliki”. Ova saobraćajnica će, naglasio je ministar, skratiti put ljudima koji žive na Novom Beogradu i Zemunu do auto-puta Miloš Veliki, a samim tim i rasteretiti autoput Beograd – Šid.

– Ono što je zanimljivo je da smo ovo gradili ne samo kao auto-put, već i kao gradsku saobraćajnicu. Od ukupno osam kilometara koliko je dugačka ova saobraćajnica, na oko sedam kilometara uređena je biciklistička staza kao i šetalište, odnosno trotoar za pešake – rekao je Vesić.

2. Obilaznica oko Beograda

Izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz prestonice san je koji traje duže od tri decenije. Na javi se prethodnih godina više pričalo, nego što se radilo, pa se na kompletiranje ove saobraćajnice još čeka. Situacija je svakako bolja nego ranije, jer se konačno nazire kraj radovima koji bi trebalo da trasiraju put od Batajnice do Bubanj Potoka, čime bi ova saobraćajnica konačno spojila sa Koridorom 10 u punom profilu auto-puta.

Trenutno su u toku radovi na Sektoru 6, u dužini od 9,6 kilometara, a ministar Goran Vesić je rekao, da će do početka juna biti završen taj deo od Straževice do Bubanj Potoka i da će onda celokupni tranzit biti izmešten iz centra grada.

– Posle predstoji da ugovorimo poslednjih 31 kilometara od Bubanj Potoka do Pančeva, što će obuhvatiti i gradnju drumsko-železničkog mosta na Dunavu kod Vinče – rekao je Vesić.

3. Pakovraće – Požega

Ranije je najavljivano da će cela deonica od Preljine do Požege od 30,9 kilometara biti završena do kraja 2021. godine, pa je obećanje “skraćeno” na prvih 12 kilometara do Pakovraća, koji su pušteni u saobraćaj prošle godine. Izgradnja preostalih dvadesetak kilometara do Požege, trebalo bi da se okonča narednih meseci, najkasnije krajem 2023.

Deonica je deo auto-puta E-763, na trasi Koridora 11, prema granici Srbije sa Crnom Gorom, a procenjena vrednost radova je oko 450 mil EUR. Izvođač radova je kineska kompanija CRBC.

Na ovom delu je predviđena izgradnja tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski.

Ministar Vesić je rekao da će jedna cev tunela Laz biti probijena već tokom januara, a druga u februaru, dok će u tunelu Munjino brdo, jedna cev biti probijena u julu, a druga u avgustu.

4. Moravski koridor do Kruševca

Kada je reč o Moravskom koridoru, to jest o auto-putu od Pojata do Preljine koji će spojiti koridore 10 i 11, završetak Sektora 1 Pojate-Kruševac od 27,4 kilometara se očekuje tokom 2023. godine. Prema podacima MGSI, deo od Pojate do Makrešana od 16,9 kilometara do marta i deonica Makrešane–Koševi od 10,5 kilometara do septembra 2023. godine.

Ova saobraćajnica će povezati sva veća naselja centralne Srbije između Pojata i Čačka – Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak, gde živi oko pola miliona stanovnika. Dužina Moravskog koridora je 112,37 kilometara, na njemu se gradi 88 mostova i nadvožnjaka, 29 podvožnjaka i 11 petlji, a biće i uređen tok Zapadne Morave.

Radovi su počeli krajem 2019. godine, a izvodi ih tursko-američki konzorcijum Behtel Enka. Vrednost projekta je 745 mil EUR. Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni auto-put. Takođe, kako je ranije najavljeno, Moravski koridor biće i najširi auto-put u Srbiji.

5. Autoput od Rume do Šapca

Prema najavama nadležnih, do jeseni bi trebalo da bude završena i deonica autoputa između Rume i Šapca, sa mostom preko Save. U Ministarstvu građevinarstva za Euronews Srbija kažu da se puštanje u saobraćaj auto-puta Ruma-Šabac očekuje u septembru 2023.

Ukupna dužina saobraćajnice od Rume do Loznice je 78 kilometara, od čega je auto-put Ruma–Šabac dužine 22,08 kilometara, a dužina deonice Šabac–Loznica, koja će biti izgrađena u profilu brze saobraćajnice, iznosi 55 kilometara.

Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na auto-putu Ruma–Šabac i brzoj saobraćajnici Šabac–Loznica zaključen je sa azerbejdžanskom kompanijom Azvirt, a ugovorena cena radova je 467,5 mil EUR.

6. Sremska Rača – Kuzmin

Do kraja 2023. bi trebalo da se okonča i izgradnja deonice auto-puta Sremska Rača – Kuzmin u dužini do 19 kilometara, sa mostom na Savi sa četiri trake. To će biti deo auto-puta ka Sarajevu i veza sa auto-putem Beograd – Šid.

U Republici Srpskoj je inače počela izgradnja deonice od Rače prema Bijeljini. U Bijeljini je u septembru počela izgradnja prve deonice auto-puta koji bi trebalo ovaj grad u Republici Srpskoj da poveže sa Srbijom, a koja je deo budućeg auto-puta Beograd-Sarajevo.

7. Niš-Merdare do Merošine

U Ministarstvu građevinarstva najavljuju da će polovinom 2023. godine biti završena i izgradnja prve deonice auto-puta Niš–Merdare, odnosno petlja Merošina–Merošina 1, u dužini od 5,5 kilometara. Izgradnja ove saobraćajnice od 76,3 kilometra počela je pre tačno godinu dana.

Procenjena vrednost radova je 225 mil EUR, od čega je 185 miliona obezbeđeno iz kredita Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, 40 mil EUR je pomoć EU, a 30 miliona je obezbeđeno iz budžeta Srbije.

Rok za završetak radova na prvoj deonici je 2026. godina. Na čitavom delu auto-puta dugog skoro 77 kilometara do administrativnog prelaza Merdare planirano je 85 mostova, 18 kilometara tunela. To je deo budućeg autoputa Niš-Priština-Drač dužine 383 kilometara koji će povezati Srbiju sa najvećom lukom u Albaniji i predstavljaće vezu Koridora 10 sa Rutom 6 (Skoplje-Priština) i Rutom 2b (Sarajevo-Podgorica-Valona).

8. Brza saobraćajnica do Valjeva

Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Iverak-Lajkovac, kojom će se Valjevo povezati sa auto-putem Miloš Veliki, počeli su polovinom 2019. godine. U MGSI za Euronews Srbija kažu da bi to trebalo da se desi već krajem godine, kada se očekuje puštanje u saobraćaj.

Ukupna dužina deonice je 18,3 kilometara, a radovi, koje u skladu sa državnim sporazumom Srbije i Kine izvodi kompanija Čajna Šandong, vredni su 158 mil EUR. Brza saobraćajnica projektovana je za brzinu do 100 kilometara na sat.

Na trasi će se nalaziti 25 objekata, jedna petlja, ukupno 19 mostova, od čega su dva najduža ukupne dužine 1,5 kilometar. Brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac, deo je državnog puta Loznica-Valjevo- Lazarevac i predstavlja poprečnu vezu u putnoj mreži Srbije i povezaće delove Republike Srpske, odnosno Bosne i Hercegovine sa auto-putem Miloš Veliki i Koridorom 10.

Izvor: eKapija

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System”, koja se bavi proizvodnjom ribolovačke opreme pod istoimenim sopstvenim brendom, osvojila je prestižnu nagradu za inovacije, u žestokoj konkurenciji 75 timova, iz svih inovativnih oblasti.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Duis porttitor molestie nunc

Duis porttitor molestie nunc

Suspendisse facilisis lacus eu metus ultricies laoreet. Quisque blandit auctor rhoncus. Ut sodales ut urna eget suscipit. Aliquam vitae lorem ultricies, tincidunt quam et, mattis lacus. Nulla et ex tempus, bibendum dui sit amet, accumsan nibh. Ut ac turpis eros. Nulla sed libero tristique, aliquam augue eget, iaculis leo. Nulla in lorem mi.
Detaljnije Pogledaj sve