MANIFESTACIJE KAO PRILIKA ZA PROMOCIJU DOMAĆE PROIZVODNJE I LOKALNIH PROIZVODA
Beloblatska kobasicijada koja je za vikend, po deveti put, održana u ovom pitoresknom selu pored Zrenjanina, sigurno se pozicionirala na mapi najposećenijih manifestacija u Vojvodini.
Beloblatska kobasicijada koja je za vikend, po deveti put, održana u ovom pitoresknom selu pored Zrenjanina, sigurno se pozicionirala na mapi najposećenijih manifestacija u Vojvodini.
Nastala kao ideja male grupe entuzijasta iz samog sela, vrlo brzo je dobila obrise ove današnje manifestacije. Što je još značajnije, kobasicijada u samoj Vojvodini ne manjka ali se ova beloblatska izdvojila i postala meka ljubitelja domaćih đakonija iz cele Vojvodine.
Zašto su ovakve manifestacije važne?
Za selo je važna jer je Belo Blato upisala na mapu turističkih destinacija kao mesto u kom se može svašta videti i doživeti tokom cele godine.
Za grad na čijoj je teritoriji selo, manifestacija je veliki potencijal, a na gradu je i njegovim institucijama koliko će taj potencijal iskoristiti.
Za posetioci i kupce je važna jer su u prilici da se na jednom mestu snabdeju vrlo kvalitetnim proizvodima iz domaće proizvodnje, bilo da su u pitanju suhomesnati, mlečni proizvodi ili rakija i druga domaća alkoholna i bezalkoholna pića, med, zimnica, začini, domaći kolači…
A najvažnija je za proizvođače.
Prilika je to da svoju robu koja je u najvećem broju slučajeva vrhunskog kvaliteta, prodaju i obezbede i dugoročne kupce.
Prilika je to za promociju novih proizvoda, a svedoci smo da se svake godine pojavi bar jedan novi izlagač ili jedan novi proizvod.
Tako su se ove godine, na primer, u ponudi našle čuvene gomboce, a veliku pažnju privukli su originalni hlebovi, dugački i po dva metra, ili neverovatne kombinacije sireva i začina. Mnogo je veća bila ponuda domaće kisele i slatke zimnice.
O tradicionalnim delikatesima od svinjskog mesa da se i ne govori.
Manifestacija je za proizvođače i svojevrsno takmičenje, jer se valja izdvojiti ponudom i kvalitetom s obzirom da je konkurencija surova i velika.
U gradu i okolini nije zaživela prodaja sa kućnog praga koja bi malim proizvođačima omogućila prodaju domaćih proizvoda.
Kako reče jedan od izlagača, u pitanju su u najvećem broju slučajeva proizvođači koji ne mogu da obezbede velike količine svoje robe pa ne mogu da konkurišu ni trgovinskim lancima a ni klasičnoj pijaci. Kvalitet je neupitan ali kontinuitet nije uvek moguće zadovoljiti.
Da potražnja za kvalitetom i lokalnim proizvodom postoji, više nema sumnje.
Da se ima šta ponuditi, ni to nije više pitanje.
Zato bi nadležni trebalo da omoguće malim proizvođačima da izlažu više i češće. Nema razloga da se čeka kobasicijada ili čvarkijada jednom godišnje.
Vredni i inovativni ljudi imaju šta da ponude samo im treba pružiti više prilika.