MASOVNO ODLAZI, ODGOVORNO DOLAZI

MASOVNO ODLAZI, ODGOVORNO DOLAZI

Masovni turizam kom smo bili svedoci a dobrim delom i učesnici, sigurno je da se za neko vreme neće vratiti u obimu u kom je postojao pre marta ove godine.

Turizam je jedna od grana privrede koje će, kako sada stvari stoje, pretrpeti najviše štete od pandemije korona virusa.

Dok hotelijeri i ugostitelji u Srbiji od vlasti očekuju dodatne mere podrške, a slična je situacija i u drugim zemljama, možda je vreme da se razmišlja o promeni strategije razvoja turizma. Pogotovu tamo gde je to moguće.

Masovni turizam kom smo bili svedoci a dobrim delom i učesnici, sigurno je da se za neko vreme neće vratiti u obimu u kom je postojao pre marta ove godine.

Održivi turizam je poslednjih godina bio pojam o kom se samo raspravljalo na konferencijama i panelima.

Da li je vreme da o održivom turizmu počnemo stvarno i ozbiljno da razmišljamo?

Definicija održivog turizma bila bi pametno raspolaganje turističkim resursima.

Naglasak održivog turizma je na lokalnom: stanovništvu, resursima, proizvodima…

Koliko način turizma koji je svet praktikovao utiče na palnetu, govore slike čistog mora u Veneciji, plavog neba bez aviona, pojave nekih životinjskih i biljnih vrsta koje decenijama nisu viđene.

                                                                       

Da li smo spremni na odgovornost?

Onemogućeni smo da putujemo van granica, sa pasošem možemo tek ponegde. I gde možemo, nećemo jer je strah veći.

Otkrivamo prirodne i svake druge lepote sopstvene zemlje.

Baš zato nam je zemlja u opasnosti.

Što više lepota otkrivamo, to više te lepote izlažemo uništavanju.

Najbolji primer za to je polje lavande, uništeno od strane onih koji su poželeli da nešto što je neko svojim rukama stvorio ovekoveče na sopstvenim društvenim mrežama. Iza eko turista ostale su uništene biljke i gomile smeća.

                                                    

Sad je potrebna strategija

Sad je vreme za donošenje strategije. Staro nestaje a novo tek dolazi.

Jer, atraktivne turističke destinacije postaće žrtve sopstvenih prirodnih lepota, usled prevelikog uticaja turizma na prirodu i stanovništvo. Njima je potrebna posebna zaštita uz ograničen dalji razvoj u skladu sa lokalnim resursima i uz društveno prihvatanje lokalnog stanovništva. Glavni zadatak odgovornog turizma jeste minimiziranje negativnih privrednih, ekoloških i društvenih uticaja, uz povećanje privredne koristi za lokalno stanovništvo.

 

Foto: Pixabay

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System”, koja se bavi proizvodnjom ribolovačke opreme pod istoimenim sopstvenim brendom, osvojila je prestižnu nagradu za inovacije, u žestokoj konkurenciji 75 timova, iz svih inovativnih oblasti.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Nam tellus erat, posuere sit amet metus sit amet, iaculis porta urna. Proin luctus lectus varius ipsum venenatis, sit amet finibus augue ultricies. Pellentesque consequat et ante ut porttitor. Pellentesque eu sem sem. Donec finibus lectus nisi, et ultrices odio porta sit amet. Sed laoreet pretium lacus vel bibendum.
Detaljnije Pogledaj sve