METRO U BUGARSKOJ KAŽNJEN ZBOG NEPOŠTENE KOMPARATIVNE REKLAMNE KAMPANJE

METRO U BUGARSKOJ KAŽNJEN ZBOG NEPOŠTENE KOMPARATIVNE REKLAMNE KAMPANJE

Bugarska Komisija za zaštitu konkurencije je nedavno kaznila Metro Cash & Carry sa 14.972.320,00 leva kazne (oko 7,6 miliona evra) ili 2% njegovog godišnjeg prometa ostvarenog 2017. godine zbog nepoštene komparativne reklamne kampanje.

Bugarska Komisija za zaštitu konkurencije je nedavno kaznila Metro Cash & Carry sa 14.972.320,00 leva kazne (oko 7,6 miliona evra) ili 2% njegovog godišnjeg prometa ostvarenog 2017. godine zbog nepoštene komparativne reklamne kampanje. KZK je naredila Metro-u da odmah prekine sa kampanjom i da u dva nacionalna štampana medija o istom informiše javnost.

Lidl Bulgaria EOOD je tvrdio da se Metro nepošteno takmičio plasiranjem komparativne reklamne kampanje kojom su Lidl-ovi kupci ohrabrivani da umesto u Lidl-u kupuju u Metro-u.

Prema Lidl-u, kampanja je sadržavala više video klipova koji su se odnosili na Lidl-ove popularne tematske nedelje tokom kojih su nudili hranu i piće iz različitih zemalja i regiona jedinstvenih kulinarskih tradicija (na primer, tokom „italijanske nedelje“, Lidl je nudio popuste na italijanska vina, testenine, sosove i sireve). Metro-ov oglas je glasio „Italijanska/azijska/nemačka/američka nedelja u Metro-u počinje 1. januara i traje do 31.decembra… ne menjajte svoj ukus, menjajte svoj supermarket!“.

Metro je tvrdio da tematske nedelje nisu jedinstvene za Lidl, jer i drugi supermarketi vode slične kampanje (na primer, Kaufland i Billa). Pored toga, Metro je rekao da za razliku od Lidl-a primenjuje potpuno drugačiji poslovni model, a koji je mnogo veći i koji je prvenstveno usmeren na profesionalne kupce i preprodavce (tj. prodaju na veliko i/ili prodaju proizvoda u velikim količinama). U odnosu na njega, Lidl posluje na mnogo manjem obimu – on prodaje hranu i proizvode za domaćinstvo za dnevne ili nedeljne potrebe. Kako je Metro naveo, njegovi oglasi su imali cilj da pokažu da Metro-ovi hipermarketi nude široki raspon proizvoda, kao i da za razliku od svojih bugarskih konkurenata (uključujući Lidl), Metro-ovi kupci imaju koristi od ove raznolikosti tokom cele godine.

Odredbe bugarskog Zakona o zaštiti konkurencije eksplicitno zabranjuju kompanijama da vode obmanjujuće ili nepoštene reklamne kampanje zbog negativnih uticaja koje iste mogu imati na konkurente, posebno u pogledu uticaja na ponašanje potrošača. KZK je ustanovila da ostali lanci supermarketa nisu vodili slične reklamne kampanje. Stoga, pojam da bi proizvodi povezani sa „italijanskom/azijskom/nemačkom/američkom nedeljom“ bili dostupni tokom cele godine se uzeo kao napad na Lidl-ovu dugotrajnu poslovnu strategiju. Pored toga, KZK je smatrao da je izraz „menjajte supermarket“ antikonkurentan jer direktno ohrabruje Lidl-ove kupce da umesto u Lidl-u kupuju u Metro-u.

Odluka KZK-a u vezi Metro-ove komparativne kampanje je zaista stroga; međutim, njome se takođe jača pravni okvir zaštite poslovanja i osigurava poštena konkurencija. Kompanije koje osmišljavaju oglasne kampanje trebaju pažljivo da razmisle o svim neposrednim i posrednim referencama u odnosu na svoje konkurente, posebno ako takve reference imaju negativne konotacije.

Izvor: Bilten iz oblasti zaštite konkurencije broj 33

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

Gordana Božić agenciju za promet nekretnina uspešno vodi 10 godina. Recept za trajanje je: znati šta hoćeš, voleti to što radiš, biti uporan, stalno napredovati i nikad ne izneveriti poverenje.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Nam tellus erat, posuere sit amet metus sit amet, iaculis porta urna. Proin luctus lectus varius ipsum venenatis, sit amet finibus augue ultricies. Pellentesque consequat et ante ut porttitor. Pellentesque eu sem sem. Donec finibus lectus nisi, et ultrices odio porta sit amet. Sed laoreet pretium lacus vel bibendum.
Detaljnije Pogledaj sve