POČEO NOVI CIKLUS KAMPANJE “SPASIMO HRANU, SPASIMO HUMANOST” U SUSRET NACIONALNOM DANU DAVANJA
Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo i ove godine pokreće kampanju “Spasimo hranu, spasimo humanost” koja se organizuje uoči petog Nacionalnog dana davanja.
Foto: Pixabay
Sa ciljem da poveća svest građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, ali i da doprinese povećanju donacija hrane, Koalicija za dobročinstvo i ove godine pokreće kampanju “Spasimo hranu, spasimo humanost” koja se organizuje uoči petog Nacionalnog dana davanja.
Kako se navodi u saopštenju, u Srbiji, na granici apsolutnog siromaštva živi 6,9% stanovništva, odnosno 446 hiljada ljudi koji ne mogu da zadovolje osnovne životne potrebe. U riziku od siromaštva je više od petine populacije (21,7%). Mnogi od ovih građana zavise od donacija hrane koje su trenutno nedovoljne, dok se u Srbiji, prema procenama, dnevno baci dva miliona kilograma hrane.
Uprkos tome što se hrana sve više donira, a proizvođači hrane i trgovci žele da doniraju viškove hrane narodnim kuhinjama, bankama hrane i dobrotvornim organizacijama, količina hrane koja se donira i dalje čini samo mali deo u ukupnom višku jestive hrane dostupne u Srbiji. Rešenje ovog problema je u bližoj saradnji svih uključenih aktera.
– I ove godine kampanjom ‘Spasimo hranu, spasimo humanost’ želimo da doprinesemo povećanju donacija hrane za najugroženije i smanjenju bacanja hrane koja je još uvek bezbedna za ljudsku upotrebu. Ovom prilikom pozivam sve kompanije, medije, organizacije i građane da se uključe – rekao je Željko Mitkovski, menadžer projekta u Fondaciji Ana i Vlade Divac koja predvodi Koaliciju za dobročinstvo.
Veran Matić, direktor Srpskog filantropskog foruma istakao je da je tokom prošlogodišnje kampanje prikupljeno i donirano gotovo 70 tona hrane vredne 13,6 mil RSD.
– Veoma je bilo značajno to što su trgovinski lanci, pored svojih donacija, obezbedili prostor za kutije za donacije hrane, kao i što su vodeće društveno odgovorne banke ukinule bankarske provizije na uplatu donacija za Nacionalni dan davanja – poručio je Veran Matić, direktor Srpskog filantropskog foruma.
Prvom u nizu aktivnosti u okviru kampanje, danas je obeležen početak kampanje “Spasimo hranu, spasimo humanost” zajedno sa kompanijom Delez Srbija, u čijih pet Maxi, Mega Maxi i Tempo prodavnica u Beogradu su postavljene posebno dizajnirane kutije za donacije hrane namenjene korisnicima udruženja mentalno nedovoljno razvijenih osoba (MNRO).
– Postavljanjem kutija u prodavnicama želimo da omogućimo građanima da u skladu sa svojim mogućnostima doniraju osnovne životne namirnice. Ovakvim akcijama podsećamo građane koliko njihova pomoć, čak i kada se čini mala, mnogo znači – izjavila je koordinatorka udruženja MNRO Zvezdara Jasmina Erker.
Građani će namirnice moći da doniraju u Maxi, Mega Maxi i Tempo marketima na sledećim lokacijama: Maxi – Mirijevski venac 23, Mirijevo, Tempo – Viline Vode bb, Tempo – Autoput za Zagreb 35, Mega Maxi Ada – Obrenovački drum 3 i Tempo Hipermarket Vračar – Bačvanska 21, dok će Banka hrane Beograd u saradnji sa lokalnim udruženjima za pomoć MNRO hranu distribuirati najugroženijim građanima.
Akcija je prva u nizu u okviru kampanje “Spasimo hranu, spasimo humanost” i uvod je u obeležavanje petog po redu Nacionalnog dana davanja 9. oktobra. Koaliciju za dobročinstvo čine Fondacija Ana i Vlade Divac, Srpski filantropski forum, Trag fondacija, Smart Kolektiv, Catalyst Balkans, Forum za odgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.
Izvor: eKapija