PRIKUPLJANJE I ČUVANJE RAČUNA ZA PREVOZ U ERI DIGITALIZACIJE

PRIKUPLJANJE I ČUVANJE RAČUNA ZA PREVOZ U ERI DIGITALIZACIJE

Saopštenje Sindikata pravosuđa Srbije zatražili su od Vrhovnog kasacionog suda da zauzmu stav o pravdanju putnih troškova zaposlenih, odnosno o prikupljanju i čuvanju računa za prevoz.

Saopštenje Sindikata pravosuđa Srbije zatražili su od Vrhovnog kasacionog suda da zauzmu stav o pravdanju putnih troškova zaposlenih, odnosno o prikupljanju i čuvanju računa za prevoz.

Saopštenje je prenela Beta a od Bete su je preuzeli tek retki mediji.

U zahtevu Sindikata stoji da je suludo u eri digitalizacije prikupljati a tek čuvati račune u papirnatom obliku.

Ima u tom saopštenju još razloga kojima se traži reakcija nadležnog suda.

No, saopštenje je dobar podsetnik na slične inicijative koje su privrednici samostalno ili preko NALED-a upućivali a da se tiču nepotrebno dugih rokova čuvanja određene vrste dokumentacije.

 

Čuvanje poslovne dokumentacije

Pravna lica poslovnu dokumentaciju čuvaju na osnovu nekoliko zakona: Zakona o računovodstvu, Zakona o privrednim društvima i Zakona o fiskalnim kasama kao i Zakona o PDV-u, Zakona o arhivskoj građi…

Zakonom o računovodstvu propisana je obaveza za pravno lice da  čuva računovodstvene isprave, poslovne knjige, finansijske izveštaje, godišnji izveštaj o poslovanju i revizorske izveštaje u rokovima i na način propisan Zakonom.

Prema članu 47. Zakona o PDV, obveznik je dužan da čuva poresku evidenciju i dokumentaciju na osnovu koje vodi ovu evidenciju.

Poslovna dokumentacija čuva se u različitim rokovima, od 3, 5, 10, 20 godina a i trajno.

 

Deponovanje problem i malima i velikima

Ono na šta su privrednici u nekoliko navrata ukazivali je bespotrebno i vrlo često besmisleno trogodišnje čuvanje kontrolnih traka iz fiskalnih kasa.

Sva pravna lica koja izdaju fiskalni račun, dužan su da kontrolne trake čuvaju naredne tri godine.

Deponovanje poprilične količine traka predstavlja jednak problem i malim privrednim subjektima kao i velikim.

Za deponovanje treba odvojiti poseban prostor.

Postavlja se i pitanje smisla čuvanja traka koje dokazano izblede nakon nekog vremena a mnogo ranije od isteka roka od tri godine.

Ko bi takvu dokumentaciju i na koji način uopšte kontrolisao. I zašto, ako postoje drugi načini.

Inicijative da se papirno poslovanje polako smesti u istoriju, uglavnom je ostajalo na nivou – inicijative.

U 21. veku, veku digitalizacije, papirno poslovanje i dalje se, bar kod nas, dobro drži.

Već prepunim ahivama pravnih lica sada su dodati i računi za prevoz.

I još, iz perspektive zaštite životne sredine, ni papir za štampanje kontrolnih traka a ni računi za prevoz, ne mogu se reciklirati.

Hoće li se Vrhovni kasacioni sud oglasiti, kako su zamolili članovi Sindikata pravosuđa, videće se.

Možda treba dodati i, kako u saopštenju sindikata stoji, činjenicu da je prikupljanje i deponovanje računa, mišljenje Ministarstva finansija, koje ne bi trebalo da bude obavezujuće jer ne može da bude iznad zakona.

 

Foto: Pixabay

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System”, koja se bavi proizvodnjom ribolovačke opreme pod istoimenim sopstvenim brendom, osvojila je prestižnu nagradu za inovacije, u žestokoj konkurenciji 75 timova, iz svih inovativnih oblasti.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Duis porttitor molestie nunc

Duis porttitor molestie nunc

Suspendisse facilisis lacus eu metus ultricies laoreet. Quisque blandit auctor rhoncus. Ut sodales ut urna eget suscipit. Aliquam vitae lorem ultricies, tincidunt quam et, mattis lacus. Nulla et ex tempus, bibendum dui sit amet, accumsan nibh. Ut ac turpis eros. Nulla sed libero tristique, aliquam augue eget, iaculis leo. Nulla in lorem mi.
Detaljnije Pogledaj sve