SARADNJA PRIVREDE I KULTURE – OSNOVAN KLUB PRIJATELJA KULTURNOG CENTRA ZRENJANIN
Kulturni centar Zrenjanina je na svečanom koktelu, na kojem su rezimirani ovogodišnji rezultati rada i najavljene aktivnosti za narednu godinu, predstavio novoformirani „Klub prijatelja Kulturnog centra“. Ovaj klub rezultat je saradnje pomenute ustanove sa privatnim preduzetnicima.
Kulturni centar Zrenjanina je na svečanom koktelu, na kojem su rezimirani ovogodišnji rezultati rada i najavljene aktivnosti za narednu godinu, predstavio novoformirani „Klub prijatelja Kulturnog centra“. Ovaj klub rezultat je saradnje pomenute ustanove sa privatnim preduzetnicima.
U planu je da se ulože sredstva u dalju adaptaciju prostora. Posle toga bi Kulturni centar Zrenjanina postao moderno opremljena ustanova kulture, u skladu sa zahtevima i potrebama 21. veka. Veliki je broj aktivnosti i programa Kulturnog centra Zrenjanina koji su jedinstveni i prepoznatljivi, sa jakim identitetom i idejom osnaživanja i stvaranja zrenjaninske kulturne scene, koja često prevazilazi lokalne okvire. A realizacija velikog broja programa iziskuje određenu infrastrukturnu podršku, odnosno adekvatan i renoviran prostorni ambijent.
Kompanija „PerSu“ već je prepoznala kreativni potencijal i odlučila da pomogne rad ove ustanove. U Kulturnom centru očekuju da se u narednom periodu i drugi finansijeri uključe u priču i počnu sa ulaganjem u jednu od najznačajnijih ustanova kulture u Zrenjaninu. Otuda je i nastala ideja da se formira „Klub prijatelja Kulturnog centra“.
Za godinu dana više od 120.000 posetilaca
– Kompanije i društveno odgovorni pojedinci, koji su pomagali našu ustanovu niz prethodnih godina kroz poboljšanje infrastrukture, vizuelnog indentiteta i programskih sadržaja, sada su se udružili. U narednim godinama biće uz nas, kao naša ogromna podrška. Ovom prilikom bih se zahvalio kompaniji „PerSu“, koja je i inicijator osnivanja ovog Kluba, a koja nam je značajno pomagala svih ovih godina. Svakako, svega ovoga ne bi bilo da nemamo ogromnu podršku našeg osnivača, odnosno Grada Zrenjanina i gradonačelnika Čedomira Janjića – kazao je direktor Kulturnog centra Zrenjanina Goran Marinković.
On je rekao da je Kulturni centar ove godine realizovao više od 400 različitih programa i imao preko 120.000 posetilaca.
– Mi smo jedna od retkih ustanova koja radi skoro svih 365 dana u godini. Zato se zahvaljujem mojim kolegama, radnicima ove ustanove, na požrtvovanju i profesionalizmu. Zahvalnost dugujem i našoj publici i svim saradnicima iz drugih ustanova i javnih preduzeća – naveo je Marinković.
Kreiranje novog, savremenijeg imidža ustanove
Koordinatorka za saradnju i urednica programa vizuelnih umetnosti u Kulturnom centru Zrenjanina Sandra Banjanin kazala je da je cilj da ovo postane vodeća, savremeno opremljena i programski unapređena institucija kulture.
– Od početka godine preduzeli smo niz koraka ka ostvarenju ovog cilja. Naše aktivnosti nastavili smo u pravcu koji smo ranije započeli. Potpisivanjem ugovora o poslovno – tehničkoj saradnji sa trgovinskim lancem „PerSu“ i Gradom Zrenjaninom stvorili su se preduslovi da se neki od naših infrastrukturnih problema reše. Rešavanje ovih problema je osnova za dalju kvalitativnu nadogradnju – istakla je Banjanin.
Planirane aktivnosti u vezi sa infrastrukturnim promenama, ali i sa kreiranjem novog, savremenijeg imidža ustanove, zahtevale su i stvaranje novog vizuelnog identiteta. Zbog toga je 1. februara raspisan republički konkurs za izradu novog logoa. Usvojeno je rešenje koje je dobilo najveći broj glasova. U pitanju je delo dr Vladimira Kovača sa Katedre za vizuelne komunikacije Arhitektonskog fakulteta u Beogradu.
– Otvoreni smo za saradnju sa građanima, umetnicima, mladima i privrednim subjektima, a u cilju unapređenja rada. Stoga koristimo priliku da pozovemo sve zainteresovane da nam se pridruže, svako u svojoj oblasti delovanja, pri kreiranju inspirativne sinergije. Ona će nas zajednički dovesti do našeg cilja – vodeće, savremeno opremljene i programski unapređene institucije – poručila je Banjanin.
„Klub prijatelja Kulturnog centra“ želi da ustanovi vrati nekadašnji značaj
Rukovodilac marketinga u kompaniji „PerSu“ Sloboda Stojanović podsetila je da je puno urađeno za godinu i po dana, koliko traje saradnja između ovog trgovinskog lanca i Kulturnog centra Zrenjanina.
– U zgradi je završena popravka rashladnih sistema. Renoviran je izložbeni salon, saniran je krov, a kreiran je i novi logo, kao i sajt. Međutim, čeka nas još mnogo poslova. Samo neki su uređenje prilaza i platoa, krečenje, uređenje spoljašnjosti i unutrašnjosti, postavka led rasvete, sanacija toaleta. Pored infrastrukturnih, jednako su važna i ulaganja u programe i sadržaje. Time bismo ovoj ustanovi vratili nekadašnji značaj – navela je Stojanović.
Kulturni centar Zrenjanina postoji 41 godinu. Tokom tog perioda, ova institucija je bila inkubator brojnih generacija umetnika. Oni su kroz svoje stvralaštvo bogatili kulturnu baštinu grada, a ustanova se oduvek nalazila na mapi ovdašnje turističke ponude. Godišnje je poseti oko 120.000 ljudi, iako je u prošlosti ova brojka bila veća. U poslednje dve decenije, usled brojnih ekonomskih poteškoća, smanjena su ulaganja u Kulturni centar. I situacija se nije menjala sve do pre nekoliko godina.
– Svesni toga, zajedno smo započeli proces obnove ove institucije. Pored investicije od četiri miliona dinara u obnovu, ponovo je pokrenuta ideja o „Klubu prijatelja Kulturnog centra“. Potpisali smo sporazum o osnivanju kluba, a potpisinici su štamparija i studio za grafički dizajn „Diginet“, udruženje „Vebit Zrenjanin“, „Mat Trade“ i arhitekta Jelka Đorđević. Naš zajednički cilj i zadatak jeste da ulaganjem u jednu od najvažnijih ustanova kulture u gradu damo doprinos kulturnom progresu i stvaranju temelja održanja tradicije i napretka društva narednim generacijama – istakla je Stojanović.
Kultura je stvar javne brige, a Kulturni centar kuća svih Zrenjaninaca
Dizajner i jedan od kreatora idejnog koncepta Mišo Živanov poručio je da Kulturni centar Zrenjanina doživaljava kao svoj drugi dom, s obzirom na to da je u njemu aktivno prisutan od 1998. godine.
– U to vreme, Kulturni centar je omogućio Školi stripa da dobije svoj prostor za rad. Takođe je meni, kao studentu, dao priliku da kreiram vizuelni identitet programa, pomogao je rad Građanske škole i skoro jedanaest godina izdaje časopis i organizuje festival „Stripolis“. U najmanju ruku mogu da budem zahvalan, ali želim da budem i više od toga. Želeo sam, zajedno sa grupom autora, umetnika, arhitekata i prijatelja kulture, da pomognem Kulturnom centru svojim angažmanom da unapredi svoj rad, stvarajući ambijent za razvoj savremenih kulturnih praksi – objasnio je Živanov.
Kako je rekao, kultura je stvar javne brige, a Kulturni centar kuća svih Zrenjaninaca.
– Želimo da Kulturni centar zaista bude stecište mladih autora, grupa i pojedinaca koji dosad nisu imali priliku i šansu da iskažu talenat u svom gradu, već su uslove za to morali da pronalaze u Novom Sadu i Beogradu – zaključio je Živanov.
Izvor: Portal Zrenjaninski