BEZ SAJMOVA SE NE MOŽE

BEZ SAJMOVA SE NE MOŽE

Sajam je mesto gde jedan kontakt može promeniti život. Moderne tehnologije doprinose kvalitetu sajamskih manifestacija, ali ih ne mogu zameniti.

Sajam je mesto gde jedan kontakt može promeniti život. Moderne tehnologije doprinose kvalitetu sajamskih manifestacija, ali ih ne mogu zameniti.

Sajamska industrija jedna je od najdinamičnijih privrednih aktivnosti u svetu, a sajmovi širom sveta beleže i rast broja izlagača i broj posetilaca.
Podaci međunarodnog udruženja sajmova UFI, godišnje se održi 31 000 sajmova, izložbeni prostor na kojem se održavaju ukupno zauzima 2,4 miliona kvadratnih metara, na tim se sajmovima se, u proseku predstavi više od 4,4 miliona izlagača, a poseti ih više od 260 miliona posetilaca. To je jasan pokazatelj kako su sajmovi, u globalnim razmerama, mesto gde se ne samo nastupa nego i traže partnerstva za osvajanje novih tržišta.

 

 

Najviše u Evropi
Najviše se sajmova održava u Evropi, 60,6 odsto svih sajmova, a najmanje ih je u Australiji i Okeaniji, samo 0,4 posto.
Sajmovi su najinteresantniji za mala i srednja preduzeća, koja se bave proizvodnjom ili trgovinom. Sajmovi su za ova preduzeća često najprodorniji marketinški i komunikacijski alat u poslovanju, kom teško mogu naći zamenu.

Trendovi sajamske industrije
Trendovi sajamske industrije poslednjih godina upućuju na nekoliko značajnih pravaca razvoja: specijalizaciju sajamskih manifestacija, ubrzan razvoj modernih izlagačkih strategija i stilova nastupa – kako dizajnom izložbenog prostora tako i specifičnim aspektima marketinškog izlagačkog nastupa.

 

Modernizuju se i sajmovi
Uslovi izlaganja moraju se prilagođavati modernim tehnologijama. Izlagači očekuju da dobiju puni komfor, počev od opreme štandova, preko interneta, kodiranih ulaznica, virtuelnih sajmova, dodatnih usluga koje sajamske kuće obezbeđuju izlagačima…
Veliki akcenat se stavlja na prepoznavanje individualnih potreba klijenata, njihovih pojedinačnih i specifičnih zahteva. U tu svrhu sve više se koriste i moderne informacione i mobilne tehnologije, a ujedno se i ulaganja u sajamsku infrastrukturu stalno povećavaju.

 

Uživo je ipak uživo
Iako se mislilo da bi virtuelni sajmovi mogli da zamene klasične, to se nije dogodilo a stručnjaci kažu, i neće. Ljudi vole da uživo vide uzorke koje žele da kupe, da ih opipaju i lično se uvere u kvalitet proizvoda. Lični kontakt između prodavca i kupca puno znači za dalju saradnju. Moderne tehnologije doprinose kvalitetu sajamskih manifestacija, ali ih ne mogu zameniti.

Specijalizovani sve interesantniji
Sajmovi koji beleže rast su prvenstveno stručni sajmovi, oni koji imaju dobar koncept i čije su branše jake ili u trendu.
Tendencija je da budu usko specijalizovani – na primer, umesto sajma nameštaja zanimljivije je organizovati sajam kuhinje.

Svetski dan sajamske industrije obeležava se svakog 7. juna.

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

Gordana Božić agenciju za promet nekretnina uspešno vodi 10 godina. Recept za trajanje je: znati šta hoćeš, voleti to što radiš, biti uporan, stalno napredovati i nikad ne izneveriti poverenje.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Pellentesque vestibulum est sed nisl euismod, id congue ligula facilisis. Proin tortor nisl, consequat id scelerisque sed, pulvinar quis tellus. Vivamus ullamcorper rhoncus risus, eget vulputate tellus aliquet et. Phasellus non ipsum nisl. Integer id euismod libero. Praesent lobortis commodo ante gravida finibus. Proin in libero euismod, maximus urna lacinia, consectetur lacus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Detaljnije Pogledaj sve