BIZNIS VESTI – “PORAST CENA ROBE I USLUGA KOJE SE KORISTE ZA LIČNU POTROŠNJU”
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.
Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, cene ovih proizvoda i usluga u maju ove godine, u odnosu na april, u proseku su više za 0,6 odsto.
Potrošačke cene u maju ove, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su 2,1 odsto, dok su u poređenju sa decembrom 2017. godine povećane 1,8 odsto.
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u maju je, u odnosu na prethodni mesec, rast cena zabeležen u grupama Transport (1,4%), Hrana i bezalkoholna pića (1,2%), Zdravstvo i Restorani i hoteli (za po 0,5%), Odeća i obuća (0,3%) i Rekreacija i kultura (0,2%).
Pad cena zabeležen je u grupi Komunikacije (-0,5%).