BRZO, BEZBEDNO I JEFTINO DO ISPRAVNIH E-RAČUNA

BRZO, BEZBEDNO I JEFTINO DO ISPRAVNIH E-RAČUNA

Srbija je još pre tri godine uvela elektronske račune koji značajno unapređuju i olakšavaju poslovanje. Sam proces prihvatanja inovacija i nove zakonske regulative nepoznat je i dug, pa deluje da, nakon tri godine od zvaničnog uvođenja, još uvek ne znamo tačno šta radimo.

Srbija je još pre tri godine uvela elektronske račune koji značajno unapređuju i olakšavaju poslovanje. Sam proces prihvatanja inovacija i nove zakonske regulative nepoznat je i dug, pa deluje da, nakon tri godine od zvaničnog uvođenja, još uvek ne znamo tačno šta radimo.

Upravo iz tog razloga, Unija poslodavaca Srbije – poslodavci Zrenjanina i kompanija YuTeam Software organizovali su prezentaciju servisa Moj e-Račun.

Servis Moj-eRačun je informacijski posrednik za slanje i primanje elektronskih računa, odnosno elektronsku razmenu računa između pošiljaoca i primaoca, kao i upravljanja samim poslovnim procesom izdavanja, primanja i arhiviranja e-Računa.

Sam e-Račun predstavlja elektronski dokument u potpunosti isti kao papirni račun koji dobijate poštom, a koji je u skladu sa Zakonom o računovodstvu, Zakonom o trgovini i Zakonom o PDV-u. Zbog specifičnosti distribucije računa, celokupan servis Moj e-Račun usklađen je sa Zakonom o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju i Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti, a podleže i međunarodnoj standardizaciji u elektronskom izdavanju računa (UBL 2.1).

Edukatori iz kompanija DOCLOOP  i YuTeam Software predstavili su benefite korišćenja ovog servisa, a mi smo izdvojili samo neke od njih.

 

Faktura sačuvana u PDF formatu nije validan e-Račun

Sigurno ste u poslednjih nekoliko godina dobijali ili slali e-fakture. Skenirane, pa sačuvane u PDF-u. Ili one „punovažne, bez potpisa i pečata“. Ili one koje putem linka štampate za knjigovodstvo, opet „punovažne bez potpisa i pečata“.

Osim što nisu zakonski prihvatljiva, sva ova rešenja vrlo su nepouzdana i podaci koji nastanu i dele se ovim putem povoljan su teren za obmane i prevare koje mogu koštati vašu firmu.

Fakture prosleđenje putem servisa Moj eRačun overene su aplikativnim sertifikatom i vremenskim žigom, što ih čini pravosnažnim prema Zakonu o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.

Dokumenti prosleđeni ovim putem nisu podložni izmenama sadržaja od strane drugih lica, dok vi, kao lice koje izdaje fakturu, možete regularno stornirati fakturu ukoliko u njoj postoji greška.

Osim u PDF formatu, vaše fakture biće prosleđene u XML format, što olakšava i ubrzava njihovo knjiženje.

 

Vaši klijenti nisu u obavezi da koriste servis Moj e-Račun

Ukoliko odlučite da digitalizujete svoje poslovanje i ubrzate procese u firmi, možete to učiniti uz servis Moj e-Račun bez bojazni da vašim klijentima neće stići računi ukoliko i oni ne koriste istu aplikaciju.

Servis Moj eRačun dostaviće ispravne elektronske fakture u dva formata na e-mail adresu vašeg klijenta, nezavisno od toga da li on koristi drugi web servis ili koristi usluge fizičke pošte.

 

Servis Moj e-Račun prati status vaših faktura

U svakom momentu možete proveriti status pošiljke – da li je faktura isporučena, da li je otvorena, da li je preuzeta i slično. Ukoliko u roku od 72 sata primalac ne otvori pošiljku, sektor zadužen za distribuciju eRačuna stupa u kontakt sa primaocem, upoznaje ga sa procedurom, upućuje primaoca da proveri nepoženju poštu i slično.

 

Štedi vreme i novac

Moj eRačun ne naplaćuje nikakvu vrstu instalacije ili prava na korišćenje aplikacije. Mesečno korišćenje servisa obračunava se u zavisnosti od broja poslatih faktura, a cena usluge po fakturi jednaka je ceni poštanske markice, s tim da se obračunava PDV.

Gde je onda ušteda?

Iako Pošta Srbije ne obračunava PDV za većinu usluga uključujući i slanje pošiljaka, značajnu uštedu u odnosu na tradicionalno slanje faktura ostvarićete kroz uštedu kancelarijskog materijala (papira, koverti, tonera) i radnih sati zaposlenih obzirom da je postupak slanja automatizovan u potpunosti. Uštedećete i na vremenu prijema pošiljke, koja je nakon samo nekoliko trenutaka u „željenom e-sandučetu” što ubrzava naplatu i garantuje likvidnost.

 

Vaša dokumentacija je bezbedno arhivirana

Uz pomoć sistema Moj e-Arhiv koji je u sklopu aplikacije, omogućeno vam je čuvanje svih poslovnih elektronskih dokumenata (e-Račun, e-Opomena, e-Odobrenja, e-Otpremnica, e-Narudžbenica, e-Prijem i slično).

Dva identična primerka dokumenata čuvaju se na dve različite lokacije, a korisnici u svakom momentu imaju uvid u e-Arhiv firme. Arhivirana dokumentacija čuva se godinu dana duže od predviđenog zakonskog roka za čuvanje poslovne dokumentacije, o čemu smo već pisali.

 

B2B, B2G, G2B…

Servis Moj e-Račun pruža vam mogućnost razmene validne e-dokumentacije ne samo sa poslovnim klijentima, već i sa digitalizovanim delovima državne uprave.

 

Dodatne informacije o radu ovog servisa možete pronaći na linku ili se informisati putem mejla: office@yuteam.co.rs.

 

Foto: Pixabay

 

 

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

Gordana Božić agenciju za promet nekretnina uspešno vodi 10 godina. Recept za trajanje je: znati šta hoćeš, voleti to što radiš, biti uporan, stalno napredovati i nikad ne izneveriti poverenje.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Nam tellus erat, posuere sit amet metus sit amet, iaculis porta urna. Proin luctus lectus varius ipsum venenatis, sit amet finibus augue ultricies. Pellentesque consequat et ante ut porttitor. Pellentesque eu sem sem. Donec finibus lectus nisi, et ultrices odio porta sit amet. Sed laoreet pretium lacus vel bibendum.
Detaljnije Pogledaj sve