I ŽIGOVI IMAJU CENU, PITANJE JE KOME TREBAJU

I ŽIGOVI IMAJU CENU, PITANJE JE KOME TREBAJU

Ne dešava se često da se, bar kod nas, na prodaju ponudi – žig. Uslovno rečeno, brend. To se upravo dogodilo prilikom prodaje ostataka nekad uglednog preduzeća za proizvodnju pilećeg mesa i prerađevina od piletine, „Agroživa“ iz Žitišta.

Ne dešava se često da se, bar kod nas, na prodaju ponudi – žig. Uslovno rečeno, brend.

To se upravo dogodilo prilikom prodaje ostataka nekad uglednog preduzeća za proizvodnju pilećeg mesa i prerađevina od piletine, „Agroživa“ iz Žitišta.

„Agroživ“ je bio prepoznatljiv domaći brend i vrlo dominantan na tržištu, dok nije završio u stečaju.

Iz stečaja se prodavao komad po komad ovog nekadašnjeg giganta a sada je za kraj ostalo da se proda porodična srebrnina.

Tako je stečajna upravnica „Agroživa“ ponudila na prodaju, i to po ne maloj ceni, 4 žiga žitištanskog „Agroživa“.

Na prodaju je ponuđen žig sa grafizmom „Agroživ“, koji je registrovan do 2029.godine.

Neko bi mogao postati vlasnik i dva žiga petla, jednog u crvenoj, žutoj, plavoj i narandžastoj boji koji važi do 2025. godine i jednog u bordo i beloj boji, koji važi do 2029. godine.

Takođe, prodaje se i žig Gallo, za tržište Srbije kao i međunarodni žig Gallo, koji važi za teritorije Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Crne Gore, Albanije i Severne Makedonije. Oba žiga registrovana su do 2029. godine.

Žigovi su procenjeni na 37 119 166 dinara.

 

Otkud žigovi na dobošu

Kada je već bilo jasno da „Agroživ“ ne može da opstane u formi u kojoj je do tada postojao, počeli su pregovori sa stranim partnerom a potencijalnim kupcem, odnosno investitorom. „Agroživ“ je u to vreme , govorimo u vremenu pre nešto mannje od deset godina, bio brend. Tadašnje rukovodstvo kompanije, smatralo je da u dogovore unosi ne samo imovinu nego i poziciju na tržištu, kako Srbije tako i zemalja u regionu, gde su se proizvodi „Agroživa“ dobro kotirali, odnosno da u pregovore unosi – brend. Zato je odlučilo da žigove registruje i zaštiti. Jedan i međunarodnim žigom.

Procedura je, prema svedočenjima, bila komplikovana, dugotrajna i nimalo jeftina.

Sticajem okolnosti, do realizacije posla sa stranim partnerom nije došlo, kola su krenula nizbrdo i sve se završilo stečajem, odnosno bankrotom. I na kraju, rasprodajom.

Kad je sve drugo rasprodano, na red je došla i porodična srebrnina.

Odnosno, brend.

Oni koji su učestvovali u stvaranju brenda kažu da je malo verovatno da će se brend i prodati. Posebno, ne po ovoj ceni. Eventualno u nekom postupku neposredne pogodbe ali do tog postupka ima još procedura i to neće biti brzo.

Šansa je postojala da se prodavala kompletna imovina u istom trenutku.

Jer sam brend verovatno ne treba nikom. Oni koji su ušli u pogone „Agroživa“ svoj su brend poneli sa sobom.

Da neko kupi brend pa počinje sve iznova, malo je verovatno.

Tako da će, po svoj prilici, žig „Agroživa“ završiti u arhivu onoga što smo imali, što smo znali, što smo prepoznavali, i to ne samo mi, a tako lako ispustili i zaboravili.

 

Foto: Pixabay

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

Gordana Božić agenciju za promet nekretnina uspešno vodi 10 godina. Recept za trajanje je: znati šta hoćeš, voleti to što radiš, biti uporan, stalno napredovati i nikad ne izneveriti poverenje.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Pellentesque vestibulum est sed nisl euismod, id congue ligula facilisis. Proin tortor nisl, consequat id scelerisque sed, pulvinar quis tellus. Vivamus ullamcorper rhoncus risus, eget vulputate tellus aliquet et. Phasellus non ipsum nisl. Integer id euismod libero. Praesent lobortis commodo ante gravida finibus. Proin in libero euismod, maximus urna lacinia, consectetur lacus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Detaljnije Pogledaj sve