NOVI PARTNER ZA NOVE PUTEVE
Još jedna komunalna usluga u gradu biće realizovana kroz ugovor o javno-privatnom partnerstvu. Privatnog partnera Grad Zrenjanin potražiće i za finansiranje, izgradnju i održavanje nove putne mreže u dužini od 25 kilometara.
Foto: Pixabay
Još jedna komunalna usluga u gradu biće realizovana kroz ugovor o javno-privatnom partnerstvu.
Privatnog partnera Grad Zrenjanin potražiće i za finansiranje, izgradnju i održavanje nove putne mreže u dužini od 25 kilometara.
Da bi se u kratkom vremenskom roku ostvario ovaj ambiciozan plan, potreban je projekat javno-privatnog partnerstva bez elemenata koncesije.
U obrazloženju odluke, koju je usvojila skupština grada, piše i da je Zrenjanin po svojoj površini druga jedinica lokalne samouprave u Srbiji i da održava 400 kilometara saobraćajnica.
U odluci piše i da se stvaranje pravnog okvira za realizaciju projekata javno-privatnog partnerstva pokazalo se kao odličan put za poveravanje obavljanja komunalnih delatnosti privatnom partneru, odnosno delatnosti čije se finansiranje obezbeđuje u celosti ili delimično investicijom privatnog partnera, kao rešavanju pitanja koja su od javnog značaja.
Ovim projektom nastoji se da se pokaže da će ulaganje u obnovu saobraćajne infrastrukture imati važnu ulogu u tranziciji ka konkurentnijem, sigurnijem i održivijem infrastrukturnom sistemu u budućnosti, naročito imajući u vidu pretpostavku da se društvena, ekonomska i razvojna uloga države ogleda u razvijenosti i urednom i kvalitetnom održavanju saobraćajne infrastrukture.
Disperzija rizika koja se ostvaruje na ovaj način je više nego povoljna za javnog partnera. Privatni partner preuzima sve rizike koje bi u suprotnom snosio javni partner, a tiču se rizika projektovanja, izgradnje (rešenja, dozvola, nepredviđenih radova, dodatnih troškova, kašnjenja, kvaliteta…), održavanja, finansiranja…
Predmet predloženog projekta JPP obuhvata projektovanje, finansiranje, izgradnju, rekonstrukciju i rehabilitaciju lokalne putne infrastrukture i pružanje usluga upravljanja i održavanja lokalne putne infrastrukture na teritoriji grada Zrenjanina na period od 10 godina zaključenjem ugovora o javno-privatnom partnerstvu između Grada Zrenjanina i privatnog partnera sa javnim plaćanjem.
U jednom drugom planskom dokumentu, navedeni su putevi predviđeni za izgradnju.
Kako bi se napravila celovita putna mreža koja će zadovoljiti potrebe užeg i šireg područja Zrenjanina, odnosno bolju povezanost grada sa mrežom državnih puteva, bolju povezanost naseljenih mesta i povezanost naseljenih mesta sa izgrađenim i planiranim sadržajima van granica građevinskih područa naseljenih mesta, planirana je izgradnja nekoliko novih opštinskih puteva.
Tako je planirana izgradnja puta Zrenjanin-Lukićevo-Botoš, Aradac-Elemir; Jankov Most-Klek-Lazarevo, Ečka-Lukino Selo kao i put Mihajlovo-državni put prvog reda.
U planu je izgradnja puta Lazarevo-Lukićevo, sa mostom na kanalu DTD, Knićanin-Čenta, Knićanin-Perlez, Zrenjanin (Mužlja)-Tisa (Komonj), Orlovat-Botoš, prekoTomaševca.
Takođe, planira se izgradnja opštinskog puta kroz atar Čente i Farkaždina, opštinski put od obilaznog puta oko Zrenjanina do ”Banatske magistrale” (Marjanov Brod), zatim Jankov Most-Jankov Most atar; Tomaševac-Tomaševac atar; Zlatica-Zlatica atar; Taraš-Taraš 1, sa mostom na Tisi, Banatski Despotovac-Banatski Despotovac atar i opštinski put ka regionalnoj deponiji (od produžetka obilaznog puta oko Zrenjanina).
Na novoplaniranim opštinskim putevima: Taraš – Taraš 1 i Lazarevo – Lukićevo, planira se i izgradnja dva nova mosta, preko kanala DTD, odnosno reke Tise. Izradom Planova detaljne regulacije za predmetne puteve, biće definisani i svi elementi ovih mostova, koji su sastavni delovi trasa pomenutih puteva.
Grad kao javni partner ima korist od partnerstva jer će prema odluci privatni partner investirati sopstevna sredstva i preuzeti sve rizike.
Kakvu korist ima privatni partner? O tome će verovatno više biti reči u ugovoru koji će biti potpisan nakon sprovedene procedure izbora.