ŠARGAREPE IZ NOVOG ITEBEJA
Atila Patai sa suprugom, već više od dve decenije, na porodičnom imanju bavi se proizvodnjom, pre svega, korenastog povrća. Po šargarepi, peršunu i paštrnaku koji izgledaju kao sa “slike” postali su poznati širom zemlje.
Kvalitet, edukacija, inovacije, sve su to reči koje opisuju posao kojim se više od dve decenije bavi porodica Patai iz Novog Itebeja, sela u opštini Žitište.
Atila Patai sa suprugom, već više od dve decenije, na porodičnom imanju bavi se proizvodnjom, pre svega, korenastog povrća. Po šargarepi, peršunu i paštrnaku koji izgledaju kao sa “slike” postali su poznati širom zemlje.
No, na više od 50 hektara plodnih njiva, Pataijevi seju i drugo povrće.
Kada je proizvodnja prerasla porodično gazdinstvo, pre deset godina, osnovali su preduzeće “Carrots”.
I tako je je jedno vodilo drugom.
Veće količine onoga što proizvedu zahtevale su siguran plasman. I to se dogodilo, kad su sa svojim proizvodima stigli na police jednog velikog trgovinskog lanca.
To je, opet, za sobom povuklo, potrebu za kontinuiranim snabdevanjem i potrebu za izgradnjom hladnjače.
Dobri domaćini razmišljaju šta sa onim što ne uspeju, iz različitih razloga, da plasiraju na tržište. Pa je, kao pilot projekat, zasada, deo proizvoda završio u sokovima i džemovima.
Pataijevi se nisu zaustavili samo na tome.
Prvi su na ovim prostorima, po uzoru na neke druge zemlje, postavili ispred svoje kuće u Novom Itebeju samouslužni stand na kom kupci sami biraju šta će kupiti od izložene robe a novac ostavljaju u kasu.
Pataijevi će izlagati sve što im na njivi dospe. Izložili su i sokove i pekmeze od povrća i voća, napravljene u njihovom domaćinstvu.
Na štandu su se, osim svežeg povrća, našle i prerađevine. Domaći sokovi od šargarepe, cvekle, šargarepe i jabuke, isto tako i pekmezi.
Atila Patai kaže, zadovoljan je kako je neobičan pazar protekao prvih dana.
Ukoliko tržište bude pokazalo interesovanje za domaće proizvode od povrća sa njihovih njiva i voćnjaka, spremni su da proizvodnju povećaju.
Iza svega ovoga stoji veliki rad i trud cele porodice ali i stalno praćenje trednova na tržištu, dobro promišljanje, hrabrost za inovacije i iskorake. Kao i uporno i beskompromisno održavanje kvaliteta i poverenja između proizvođača i kupaca. Bilo da su oni u vidu trgovinskih lanaca ili pojedinca koji svrati na štand ispred porodične kuće.