Finansijski saveti

Biznis plan

Biznis plan

Biznis plan je određivanjanje ciljeva u poslovanju, ili u novim uslovima poslovanja, najčešće zbog neke nove investicije. Izrada biznis plana je uslovljena potrebama njegovog korisnika. Biznis plan ima jedno značenje za banke i druge finansijske institucije koje ih ocenjuju i koriste pri donošenju odluka o odobravanju kredita, drugo značenje za konsultantske kuće koje ih sastavljaju, i treće za klijente koji koriste ove planove. Oni služe za upravljanje poslovanjem ili pri konkursima za dobijanje kredita.

Šta je biznis plan?

Biznis plan je određivanjanje ciljeva u poslovanju, ili u novim uslovima poslovanja, najčešće zbog neke nove investicije. Izrada biznis plana je uslovljena potrebama njegovog korisnika. Biznis plan ima jedno značenje za banke i druge finansijske institucije koje ih ocenjuju i koriste pri donošenju odluka o odobravanju kredita, drugo značenje za konsultantske kuće koje ih sastavljaju, i treće za klijente koji koriste ove planove. Oni služe za upravljanje poslovanjem ili pri konkursima za dobijanje kredita.

Kada se sastavlja biznis plan?

Biznis plan treba da se sastavlja:

  • kada je jasno definisana poslovna ideja,
  • kada su precizno definisani resursi (pre svega, koliko kapitala-novca postoji i koliko kapitala nedostaje),
  • kada se konkuriše za finansijska sredstva,
  • svake godine kao sopstveni godišnji plan,
  • kada se uvodi nov proizvod ili usluga.

 

Šta sadrži biznis plan?

Biznis plan najčešće sadrži sledeće delove:

  • Rezime biznis plana
  • Opisni deo firme i investicije: investitoru (istorijat, trenutno stanjesredstava, kupaca, dobavljača, konkurenata, referenc lista, …), investiciji (opis investicije-proizvoda/usluge, marketing plan, novi kupci, novi dobavljači, novi konkurenti, … opis potrebnih resursa i iznos potrebnih finansijskih sredstava, izvori sredstava.
  • Finansijski plan(prihoda i rashoda)
  • Plan rasta i razvoja(projekcija poslovnih rezultata)
  • Ocenu investicije(ekonomska, društvena, …)
  • Dodaci i prilozi(APR, ugovori, pisma o nameri, …)

 

Važni parametri urađenog biznis plana

Neizostavan deo biznis plana je analiza investicije, odnosno izračunati koeficijenti:

  • ekonominost (prihodi/rashodi)
  • rentabilnost (dobit/prihod)
  • Vreme povraćaja investicije
  • Interna stopa rentabilnosti
  • Prag rentabilnosti (donja tačka),
    za koliko moze da opadne promet,
    a da preduzeće ne bude u gubitku

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

ODUVEK SAM ZNALA DA ŽELIM DA BUDEM SVOJA NA SVOME

Gordana Božić agenciju za promet nekretnina uspešno vodi 10 godina. Recept za trajanje je: znati šta hoćeš, voleti to što radiš, biti uporan, stalno napredovati i nikad ne izneveriti poverenje.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Sed eu felis id felis accumsan condimentum

Pellentesque vestibulum est sed nisl euismod, id congue ligula facilisis. Proin tortor nisl, consequat id scelerisque sed, pulvinar quis tellus. Vivamus ullamcorper rhoncus risus, eget vulputate tellus aliquet et. Phasellus non ipsum nisl. Integer id euismod libero. Praesent lobortis commodo ante gravida finibus. Proin in libero euismod, maximus urna lacinia, consectetur lacus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Detaljnije Pogledaj sve