Finansijski saveti

Biznis plan

Biznis plan

Biznis plan je određivanjanje ciljeva u poslovanju, ili u novim uslovima poslovanja, najčešće zbog neke nove investicije. Izrada biznis plana je uslovljena potrebama njegovog korisnika. Biznis plan ima jedno značenje za banke i druge finansijske institucije koje ih ocenjuju i koriste pri donošenju odluka o odobravanju kredita, drugo značenje za konsultantske kuće koje ih sastavljaju, i treće za klijente koji koriste ove planove. Oni služe za upravljanje poslovanjem ili pri konkursima za dobijanje kredita.

Šta je biznis plan?

Biznis plan je određivanjanje ciljeva u poslovanju, ili u novim uslovima poslovanja, najčešće zbog neke nove investicije. Izrada biznis plana je uslovljena potrebama njegovog korisnika. Biznis plan ima jedno značenje za banke i druge finansijske institucije koje ih ocenjuju i koriste pri donošenju odluka o odobravanju kredita, drugo značenje za konsultantske kuće koje ih sastavljaju, i treće za klijente koji koriste ove planove. Oni služe za upravljanje poslovanjem ili pri konkursima za dobijanje kredita.

Kada se sastavlja biznis plan?

Biznis plan treba da se sastavlja:

  • kada je jasno definisana poslovna ideja,
  • kada su precizno definisani resursi (pre svega, koliko kapitala-novca postoji i koliko kapitala nedostaje),
  • kada se konkuriše za finansijska sredstva,
  • svake godine kao sopstveni godišnji plan,
  • kada se uvodi nov proizvod ili usluga.

 

Šta sadrži biznis plan?

Biznis plan najčešće sadrži sledeće delove:

  • Rezime biznis plana
  • Opisni deo firme i investicije: investitoru (istorijat, trenutno stanjesredstava, kupaca, dobavljača, konkurenata, referenc lista, …), investiciji (opis investicije-proizvoda/usluge, marketing plan, novi kupci, novi dobavljači, novi konkurenti, … opis potrebnih resursa i iznos potrebnih finansijskih sredstava, izvori sredstava.
  • Finansijski plan(prihoda i rashoda)
  • Plan rasta i razvoja(projekcija poslovnih rezultata)
  • Ocenu investicije(ekonomska, društvena, …)
  • Dodaci i prilozi(APR, ugovori, pisma o nameri, …)

 

Važni parametri urađenog biznis plana

Neizostavan deo biznis plana je analiza investicije, odnosno izračunati koeficijenti:

  • ekonominost (prihodi/rashodi)
  • rentabilnost (dobit/prihod)
  • Vreme povraćaja investicije
  • Interna stopa rentabilnosti
  • Prag rentabilnosti (donja tačka),
    za koliko moze da opadne promet,
    a da preduzeće ne bude u gubitku

Prijava na bilten

Prijatelji unije

Preduzetničke priče

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System” osvojila je prestižnu nagradu za inovacije

Zrenjaninska firma “Carp System”, koja se bavi proizvodnjom ribolovačke opreme pod istoimenim sopstvenim brendom, osvojila je prestižnu nagradu za inovacije, u žestokoj konkurenciji 75 timova, iz svih inovativnih oblasti.
Detaljnije Pogledaj sve

Poslovni prostor

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Maecenas rutrum, felis id rutrum malesuada

Nam tellus erat, posuere sit amet metus sit amet, iaculis porta urna. Proin luctus lectus varius ipsum venenatis, sit amet finibus augue ultricies. Pellentesque consequat et ante ut porttitor. Pellentesque eu sem sem. Donec finibus lectus nisi, et ultrices odio porta sit amet. Sed laoreet pretium lacus vel bibendum.
Detaljnije Pogledaj sve