BITI BOLJI DANAS NEGO ŠTO SAM BIO JUČE MOJA JE IDEJA VODILJA
Studio Barun i njegov vlasnik i direktor Predrag Pavlov, možda su i najmlađi članovi Unije poslodavaca Zrenjanina. Ne samo po godinama koliko ih ima Peca, nego i po tome što je Studio Barun zvanično počeo da radi aprila ove godine.
Studio Barun i njegov vlasnik i direktor Predrag Pavlov, možda su i najmlađi članovi Unije poslodavaca Zrenjanina. Ne samo po godinama koliko ih ima Peca, nego i po tome što je Studio Barun zvanično počeo da radi aprila ove godine.
- Mislim da sam preduzetnički duh počeo da otkrivam još u srednjoj školi. Kada su bili pismeni zadaci, ja sam kupovao vežbanke za ceo razred. Kada su bili časovi tehničkog crtanja, takođe je većina razreda imala hamer i olovke koje sam ja donosio, počinje svoju preduzetničku priču Predrag Pavlov.
Ipak, to su bili tek prvi koraci. Put do privatnog posla bio je malo duži.
- Tražio sam šta bi bilo to što bih mogao da radim a da me ispunjava. Za razliku od Novaka Đokovića koji je u šestoj godini znao da će biti prvak sveta u tenisu, ja sam sebe pronašao mnogo kasnije u ulozi dizajnera animacija. Pre tri godine sam završio kurs za 2D animatora i u maju počeo da radim u jednom beogradskom studiju. Do tada sam lutao i tražio šta je to što će mi davati snagu da svaki dan radim, šta će me ispunjavati i šta mi neće predstavljati problem, biti teško i noću da učim. Te 2016. sam raširio jedro, zauzeo kurs i moje putovanje je krenulo u novom pravcu, priča Predrag. Od 2016. pa naredne tri godine iz Zrenjanina sam putovao u Beograd, gde sam radio u nekoliko studija. Učio, radio i razvijao se. Na preduzetničke vode sam se odlučio zato što sam želeo da više vremena provodim sa svojom porodicom, da spojim lepo i korisno. Trenutak koji prođe ne može da se vrati. Deca brzo rastu, ne želim da budem sporedna pojava u njihovom životu. I tako sam u aprilu ove godine registrovao Studio Barun, kaže Predrag.
Studio Barun se bavi izradom kratkog animiranog sadržaja koji se koristi u marketinškim kampanjama i na društvenim mrežama. Poslovica kaže da jedna slika zamenjuje više od hiljadu reči. Video je slika u pokretu.
- Istraživanja su pokazala da 1,8 miliona reči imaju vrednost jednog minuta videa (Dr James McQuivey of Forrester Research). Čak 59% ispitanika je potvrdilo da će posetioci sajta pre pogledati video nego pročitati opis proizvoda ili usluge (Forbes). I, 64% potrošača su skloniji kupovini proizvoda nakon gledanja videa (ComScore). Prednosti naravno ima još, kaže Predrag i dodaje:
- Naš princip rada je da se posvetimo svakom klijentu posebno. Na osnovu početnih informacija pravimo unikatnu animaciju i kroz faze izrade prolazimo zajedno. Naši procesi su jasni, definisani i obezbeđuju osećaj da se klijent nalazi u dobrim rukama, ističe Pavlov.
- Naše usluge su za svakog, ali nisu za sve. Ko ima proizvod ili uslugu i želi da dođe do većeg broja potencijalnih klijenata, može preko kratke video forme da se bolje i kvalitetnije predstavi i da edukuje potencijalne klijente. Što se tiče tržišta podržavam izreku “Živi lokalno radi globalno”, naglašava Pavlov.
Predrag je u februaru ove godine “sam sebe zaposlio” zahvaljujući programu i sredstvima Nacionalne službe za zapošljavanje.
A na pitanje koliko je teško početi sopstveni posao, Predrag odgovara.
- Koliko je teško danas početi privatni posao, iskreno ne znam. Znam da ako radimo isti stvari, a očekujemo drugačije rezultate onda smo ludi, a ja lud nisam. Možemo da očekujemo napredak i razvoj ako se izađe iz zone komfora. Neko će napraviti veliki korak neko mali, ali taj korak je potreban, kaže Predrag.
Za Predraga je, sam kaže, sve novo pa i ne može da oceni koliko je danas klima za preduzetništvo dobra.
- Svakodnevno se edukujem i oko oblasti na koje do juče nisam ni obraćao pažnju. Konstatan rast, razvoj i biti bolji nego što sam bio juče je moja ideja vodilja. Podrška porodice i najbližih je jako bitna i da nema nje sve ovo bi bilo uzalud. Moj rođeni brat koji je mlađi od mene je uspešan u svoj privatnom poslu i često noću pričamo. Od njega dobijam savete oko novih koraka i analiziramo urađene, kaže Predrag. A probleme vezane za razvoj svog biznisa bih opisao kroz kraću priču. Kada je prodavac cipela otisao u Afriku i video da su svi bosi, od sreće je nazvao svoju firmu i rekao: Ovde niko ne nosi cipele, imamo veliko tržište. Kada je došao drugi prodavac i video da niko ne nosi cipele tužno je nazvao svoju firmu i rekao ovde niko ne nosi cipele, teško ćemo ovde prodati cipele. Pitanje je da li je problem prepreka ili prilika?