PORODIČNO PREDUZEĆE RECEPT ZA USPEH
Zrenjaninsko preduzeće za proizvodnju čarapa „Imsaplet“ primer je kako porodični biznis može da bude dobitna kombinacija. U „Imsapletu“ su tri generacije jedne porodice ostvarile svoje snove a trenutno „obuvaju“ Srbiju i region.
Zrenjaninsko preduzeće za proizvodnju čarapa „Imsaplet“ primer je kako porodični biznis može da bude dobitna kombinacija. U „Imsapletu“ su tri generacije jedne porodice ostvarile svoje snove a trenutno „obuvaju“ Srbiju i region.
Zrenjaninski privrednici poznati su kao uspešni, poslovni i van sredine u kojoj posluju. Tako je fabrika čarapa „Imsaplet“ bila tema jedne emisije „Biznis monitor“, Radio televizije Vojvodine. Emisija je vrlo gledana pa je vrlo moguće da su i neki Zrenjaninci koji su je pogledali prvi put čuli za ovu porodičnu firmu koje nema mnogo u javnosti ali je zato ima na tržištu, kako Srbije tako i regiona.
Fabrika čarapa „Imsaplet“ osnovana je 1995. godine kao mala porodična firma, koja danas može da se pohvali raznolikim proizvodima vrhunskog kvaliteta koje plasira i na domaće ali i na strano tržište.
O tome čime se bave, šta su im planovi, najčešće govore Emil i Alen Šarvari, otac i sin, koji su najviše zaslužni za rast i dalje napredovanje preduzeća.
„Imsaplet „trenutno zapošljava 23 radnika, a u planu je zapošljavanje još 7.
U pogonu „Imsapleta“ instaliran je savremeni mašinski park a na mašinama radi stručan kadar, specijalno obučavan u Italiji. Savremene mašine i obučeno osoblje omogućavaju vrlo preciznu izradu i raznovrsne načine tkanja. Proizvodni program obuhvata pamučne čarape namenjene deci i odraslima, koje su proizvedene od najfinijih uvoznih prediva.
„Imsaplet“ je u punom značenju te reči – porodični biznis. Emil Šarvari je razvio ideju svog tasta, koji je radio u najpoznatijoj domaćoj fabrici čarapa ,,Udarnik”. Na početku je bilo teško, ne samo proizvesti kvalitetne čarape nego ih i prodati i izboriti se sa konkurencijom i velikim uvozom, kojim je domaće ali i tržište regiona prezasićeno.
– Najteže su bile prve tri godine, kasnije je već išlo mnogo lakše, ističe Emil Šarvari.
Fabrika ,,Imsaplet” sada godišnje proizvede dva miliona čarapa.
– Za uspešno preduzetništvo veoma je važna dobra ideja, ističe Emil Šarvari, i dodaje da je uvek potrebno i malo sreće. Ipak:
– Sreća se osmehne svima koji svoj posao rade zdušno i ispravno, dodaje.- Da bi se poslovno valjano rasuđivalo, potrebno je biti siguran i smiren. Kada se uspostavi balans između toga, mogu se donositi dobre poslovne odluke, kaže Šarvari.
Kao jedan od problema sa kojima se sreće u poslovanju, Šarvari navodi da se na domaće preduzetnike i privrednike i dalje gleda sa nekim podozrenjem i rezervom.
Alen Šarvari, koji predstavlja treću generaciju u porodičnom biznisu, sve se više uključuje u poslovanje .
– Otac polako predaje posao ali njegovo iskustvo i podrška i dalje su jako važni, kaže Alen, koji je trenutno u „Imsapletu“ zadužen za finansije i marketing.
U porodični biznis, inače, uključena je cela porodica.