PROFESIONALIZAM IZNAD SVEGA
ZIPORTAL je agencija koja je nastala sa prevashodnom idejom da bude osnivač internet medija, portala zrenjaninski.com.
ZIPORTAL je agencija koja je nastala sa prevashodnom idejom da bude osnivač internet medija, portala zrenjaninski.com.
– Shvatili smo da je internet medij budućnost, da polako prolazi vreme tradicionalnih medija i da ako želimo da se bavimo novinarstvom, kojim smo se bavili prethodnih decenija, to u budućnosti možemo učiniti u digitalnom obliku, kaže Slavko Surla, jedan od osnivača i direktor agencije. Oni koji su osnivali i agenciju i portal do tada su se bavili gotovo isključivo novinarstvom, u tradicionalnim medijima, ali smo bili sigurni da je novinarstvo to čime želimo da se bavimo, da smo u tome najbolji, i da nema razloga da nam ne uspe. Nismo imali previše iskustva u drugim segmentima vođenja male firme, ali kao što smo učili kako plasirati informacije na internetu, tako smo učili i kako pronaći oglašivače, kako se najbolje pozicionirati na pretraživačima i još mnogo toga. Kako smo svi u javnom životu grada dugi niz godina, početničke muke su bile lakše jer su nam potencijalni oglašivači verovali, znali su ko smo i šta smo do tada radili. Takođe, uspeli smo da oko sebe okupimo dobre saradnike, kreativne mlade ljude, i evo, nekako, učeći i boreći se, stigli smo i do četvrte godine poslovanja.
Država može da pomogne malim firmama kao što je ZIPORTAL. Uostalom, uz pomoć subvencije za samozapošljavanje ZIPORTAL je i nastao. Podrška na samom početku od neprocenjive je važnosti. ZIPORTAL je koristio još i druge subvencije, pa je tako još jedan radnik zaposlen.
– Danas je novinarstvo generalno u problemima, kaže Surla. Zatrpani smo internet portalima, fejsbuk stranicima od kojih većina nikave veze sa novinarstvom nema. To se vidi i kod konkurisanja za projektno finansiranje. Većina portala nije ni registrovana kao medij a tako se predstavlja, pa na takvim konkursima ne može ni da učestvuje. Takođe, danas se razne fejsbuk grupe doživljavaju kao mediji. O tačnosti, istinitosti, javnom interesu da ne govorim. Pravopis je postao potpuno nevažna stvar, brzinom se pravdaju i gramatičke i tehničke greške. Nije lako boriti se protiv takvih konkurenata, pogotovu u vremenu kada je važna senazacija a ne informacija. Ali, mi smo novinari i tako se i ponašamo. Zato je naš put teži ali sasvim sigurno dugoročno isplativiji, kaže Surla i dodaje:
– Za razliku od tradicionalnih medija, kod digitalnih analitika je neumoljiva. Ona vam prebroji svakog čitaoca. Da smo na dobrom putu i da tako treba da nastavimo govori nam upravo ta analitika. Broj naših čitalaca konstantno raste a ono što nam je najvažnije jeste da imamo jednu odličnu, stabilnu čitalačku bazu koja nas ne napušta. Ona nam govori da moramo da pišemo i o stvarima koje na oko ne izgledaju naročito popularne ali su jako važne za funkcionisanje zajednice u kojoj i mi radimo i zarađujemo. I živimo. Posebno smo ponosni na citiranost. Naše tekstove vrlo često prenose takozvani veliki mediji, i to ne vesti sa događaja, što bi možda bilo za očekivati, nego analitičke iz privrede, kulture, sporta, ističe Surla.