ZA IT INDUSTRIJU VAŽNO JE BRŽE ADAPTIRANJE ZAKONODAVSTVA, PROPISA I PRAVILA
Petar Medarević, suvlasnik i direktor marketing preduzeća One stop marketing, ima zanimljivu preduzetničku priču.
Petar Medarević, suvlasnik i direktor marketing preduzeća One stop marketing, ima zanimljivu preduzetničku priču.
Počeci su mu u jednom privatnom preduzeću, zrenjaninskoj kompaniji Gomex a onda je razvoj onoga čime se u Gomex-u bavio nametnuo potrebu osnivanja sopstvenog preduzeća.
- Ono čime se One stop marketing kratko se može predstaviti na dva načina: to je marketinška agencija specijalizovana za primenu savremenih informacionih tehnologija, i IT kompanija specijalizovana za delovanje u segmentu marketinga, kaže Petar Medarević i dodaje:
- Na najbolji mogući način sublimiramo mogućnosti informacionih tehnologija i marketinga i na kreativan način se bavimo najvažnijim resursom – informacijama, njihovom obradom i analizom. Na bazi toga, kreiramo neophodne alate koji služe za optimizaciju svih poslovnih procesa kompanije, direktan marketing i sprovođenje poslovne strategije.
Glavni proizvod One stop marketinga je softverska platforma za CRM & Loyalty programe, što je mogućnost da se ponudi uspostavljanje i implementaciju loyalty programa za sva preduzeća bez obzira na njihovu delatnost i veličinu.
Pored ovoga One stop marketing bavi se i dizajnom i izradom web sajtova, pruža usluge digitalnog marketinga…
- Mi smo suštinski nastali iz marketing sektora kompanije Gomex doo iz Zrenjanina, u kojoj sam ja bio zaposlen i gde mi je glavni zadatak bio lansiranje loyalty programa. Nakon određenog vremena, zajedno sa top menadžmentom kompanije shvatili smo da je osnovni preduslov uspeha jednog loyalty programa potpuni fokus a to jednostavno nije bilo moguće sprovesti u slučaju inhouse vođenja projekta. Zbog toga smo mi krajem 2014.godine napravili posebno pravno lice, čiji je isključivi posao bila „Kasica Brojalica“ i sve vezano za nju, od administracije podataka, osmišljavanja novih funkcionalnosti, kreiranja alata direktnog marketinga… Dugo vremena nam je Gomex bio jedini klijent. Gomex danas ima sigurno najrazvijeniji loyalty program na tržištu, a mi imamo veoma kvalitetan proizvod koji danas preko distributera nudimo i drugim kompanijama u celom regionu, ističe Medarević.
Što se tiče podrške države i državnih institucija, One stop marketing je u prethodnih 5 godina jedino par puta koristio standardne podsticaje za zapošljavanje novih radnika koje se ogledaju u povraćaju dela uplaćenih sredstava na ime poreza i doprinosa.
- Nama kompanija Gomex, sve ovo vreme, pa i danas, pruža jednu izuzetnu dozu stabilnosti i sigurnosti svojim profesionalnim i korektnim ispunjavanjem obaveza, naglašava Medarević.
Na pitanje, kako ocenjuje psolovnu klimu, Medarević odgovara:
- Mislim da percepcija atmosfere u dobroj meri zavisi od konkretne delatnosti u kojoj preduzeće posluje, da li posluje dominantno sa fizičkim ili pak pravnim licima…Nama koji smo u IT industriji, koja se ekstremno brzo razvija i menja, sigurno bi dobro došlo i brže adaptiranje zakonodavstva, propisa i pravila u ovoj oblasti i koje suštinski uzimaju u obzir specifičnosti same industrije. U procesima približivanja i usaglašavanja zakonodavstva sa EU, često se novi propisi donose bez usaglašavanja šireg konteksta što prouzrokuje slobodna i različita tumačenja, kaže Medarević.
O planovima kaže:
- Verovatno najozbiljnija potencijalna pretnja daljem razvoju naše kompanije jeste dostupnost stručnog kadra na daljem održavanju i razvoju softvera. Iako smo svesni da veliki centri i kompanije imaju tu moć privlačenja kvalitetnog kadra, pokušaćemo da interesantnim projektima i proizvodima, to jest činjenicom da vide odmah primenu svog rada na finalnom proizvodu, rešimo ovaj problem. Naravno, veoma je bitna i kompetentna zarada i benefit života u jednom mirnom okruženju koje ima svoje prednosti, naglašava Medarević i dodaje:
- S druge strane, koliko je teško i komplikovano napraviti proizvod, isto tako teško ga je i prodati… Imajući ovo u vidu, odlučili smo se da u ovoj fazi razvoja, sklapajući strateški ugovor o distribuciji, prodajni deo prepustimo našem strateškom partneru i početni rezultati nam govore da je ovo bila izuzetno dobra odluka.
- Osnovni cilj je svakako povećanje broja korisnika naše osnovne platforme, a u međuvremenu planiramo da radimo na daljim ekstenzijama samog softvera u smislu kreiranja specijala za B2B Loyalty programe, Loyalty programe za proizvođače/brendove i slično, ali planiramo da ozbiljno ulažemo i u sektor usluga digitalnog, direktnog marketinga gde bi na neki način spojili naš softver kao alat i „know-how“ kako da te informacije i podatke maksimalno monetizujemo. Lepota posla u IT industriji jeste što je tržište bukvalno neograničeno i to je nešto što nas izuzetno motiviše, završava svoju preduzetničku priču Petar Medarević.